Wat doen wij?

Van de bemiddelingskosten proberen wij goed en snel mogelijk te bemiddelen en goede service en begeleiding te geven. Hieronder een opsomming van de algemene zaken:

Bemiddelingstaken

  • Het verzorgen van intakegesprekken, koppelingsgesprekken en evaluatiegesprekken.
  • Het beantwoorden van verschillende vragen via de e-mail, telefonisch of tijdens een persoonlijk gesprek.
  • Het afleggen van huisbezoeken.
  • Bemiddelen bij problemen.
  • Pedagogische begeleiding.
  • Het mondeling en schriftelijk evalueren van de gegeven opvang.
  • Overeenkomsten/contracten opstellen voor alle partijen.
  • Jaarlijkse risico inventarisatie en evaluatie uitvoeren op de opvanglocatie.
  • Begeleiding in de voorbereiding op de GGD controle voor de gastouders.
  • Zorgen voor een pedagogisch werkplan, registratie ongevallen en het protocol kindermishandeling.
  • Gastouders kunnen gebruik maken van verschillende protocollen.
  • Het maken van informatieve nieuwsbrieven voor alle ouders en gastouders.

Administratieve taken

  • Het uitvoeren van de kassierfunctie (facturen maken, betaling aan de gastouders en overige financiĆ«le afhandeling).
  • Jaaropgaven voor gastouder en vraagouder.
  • Debiteurenbeheer.
  • Contacten met instanties, zoals belastingdienst, sociale dienst enz.

Deskundigheidsbevordering

  • Het regelen van het EHBO diploma volgens de eindtermen van het Oranje Kruis.
  • Jaarlijkse evaluatie m.b.t. de kwaliteit en werkwijze van het gastouderbureau.
  • Pedagogisch advies en begeleiding op aanvraag.
  • Een oudercommissie horend bij het gastouderbureau.
  • Een klachtenregeling en klachtencommissie.
  • Contact met gemeenten, GGD Zeeland en overige instanties.
  • Het volgen van actuele ontwikkeling van o.a. de overheid en nieuwe regelingen.